Így hozhat több vásárlót a weboldalad!

Mit tesz a legtöbb vállalkozó, ha nem hoz elég vásárlót a weboldala? Keres egy új webest vagy egy új szövegírót, esetleg egy másik hirdetési csapatot, hogy végre eredményeket érhessen el. 

Csakhogy sok esetben nem a weboldalon kellene dolgozni ahhoz, hogy jöjjenek a megrendelések!

 

Van 8 kérdés, amit még azelőtt meg kell vizsgálnod, mielőtt kiadsz több százezer forintot az új webesnek vagy az új hirdetőknek.

Nézd végig őket, és dobáld ki a banánhéjakat, amiken eddig elcsúszott az értékesítésed!

1. Piacképes a terméked vagy a szolgáltatásod?

Az első és legfontosabb, hogy vizsgáld meg a termékedet vagy a szolgáltatásodat. Van rá piacképes kereslet? Van már más is a piacon, aki sikeresen értékesíti? 

Lehet, hogy van egy brutál jónak tűnő ötleted, amire még senki nem épített vállalkozást. Mielőtt hirtelen belelovallnád magad a meggazdagodás reményében, gondolkodj el egy pillanatra. Talán oka van annak, hogy még senki nem vágott bele.

Érdemes szétnézni a magyar és a külföldi piacokon is, és felmérni az igényeket. Hiába a jó weboldal és a profi hirdetőcsapat, ha a terméked vagy szolgáltatásod nem állja meg a helyét a kereslet-kínálat mezején.

Nézzük a következő pontot!

2. El tudtál már adni offline? 

Ha még nem tudtad eladni offline sem a terméked vagy a szolgáltatásod, akkor nem biztos, hogy az online tér meg fogja hozni a sikert. 

Oka van annak, hogy még nem vásároltak tőled. És ez az ok nem biztos, hogy a weboldalad hatékonyságában keresendő.

Érdemes egy lépést visszamenni! Szánj időt a piacod és az ügyfeleid megismerésére! Ha van lehetőséged, találkozz közvetlenül a potenciális ügyfeleiddel és próbálj személyesen értékesíteni. Beszélgess velük, derítsd ki, mi tetszik a termékedben, vagy ha nem vásárolnak, akkor miért nem, és mire lenne szükség, hogy mégis vásároljanak! Készíts pontos profilt az ideális ügyfeledről, mielőtt nekiállsz a weboldaladat javítgatni. 

3. El tudtál már adni online?

Amint megbizonyosodtál arról, hogy jó a terméked vagy a szolgáltatásod, és tudtad már értékesíteni offline, akkor jöhet a következő pont.

Volt már online vásárlód?

Ha igen, de kevés, akkor valószínűleg az értékesítési rendszerrel lesz a gond. (Erre a megoldást a cikk végén árulom el neked.) Ha egyáltalán nem volt még online vásárlód, akkor érdemes megvizsgálni, hogy a terméked vagy szolgáltatásod eladható-e az interneten. 

Mondok egy példát.

Zöldségekre egyértelműen van kereslet. Viszont, ha megpróbálnád online eladni, lehet, hogy nem menne, mert nem igénylik az emberek. Úgyis járnak vásárolni egy héten többször, vagy egyszerűen saját maguk akarják összeválogatni a zöldségeket.

Fel lehet futtatni egy jó zöldségest, de lehet, hogy a kiszállítás már nem hozna annyi hasznot, mint az üzlet.

A példa alapján vizsgáld meg a saját vállalkozásodat! Majd térjünk át a következő, vagyis a negyedik pontra.

4. Van elég látogató az oldaladon?

Ha jó a terméked, van rá kereslet, eladható online és offline is, van rajta bőven nyereséged, akkor lehet, hogy csak több látogatóra van szükséged. Elképzelhető, hogy csak növelned kell a volument és máris lesz elég nyereséged. Ezenfelül fontos, hogy amilyen gyorsan csak lehet derítsd ki, hogy jól működik-e a rendszered, vagy finomítani kell rajta valamit.
Minél több a látogató, annál inkább ki tudnak jönni a rendszer hibái. 

Tegyük fel, hogy van bőven látogatód, de nincs elég vásárlód. Akkor szintén az értékesítési rendszerben kell keresni a hibát. Lehet, hogy nem a megfelelő minőségű embereket hozod az oldalra. Vagy olyanoknak hirdetsz, akik nem a célcsoportod.

Ha pedig az derül ki a számokból, hogy nem jön elég ember az oldalra, akkor el kell kezdeni hirdetni.

Honnan tudod, hogy mekkora a weboldalad forgalma? 

A látogatói statisztikákat a Google Analitycs-szel tudod figyelni. Ez mindenképp kell az oldalra.

Tipikus hiba, hogy elfeledkeznek róla a vállalkozók. Neked mindenképp legyen fenn az oldaladon! 

5. Van elég nyereség a termékeden vagy szolgáltatásodon? 

Nincs? Akkor sajnos nem fogod tudni megfelelően hirdetni. Ahhoz, hogy az online értékesítés működjön, hirdetni kell. Kevés olyan üzlet van, ami hirdetés nélkül is megfelelő nyereséget termel.

Mondom a példát!

Volt egy ügyfelünk, aki karkötőket font, erre akart vállalkozást építeni. Egy karkötőt 1500-2000 Ft-ért akart eladni. Csakhogy ezen nincs akkora nyereség, amiből megérné hirdetni. Egy vevőt megszerezni valószínűleg többe kerülne, mint amennyibe kerül maga a karkötő.

Ha úgy látod, van elég nyereséged és tudsz hirdetni, akkor jöhet a következő kérdés!

6. A célcsoportodnak értékesítesz? 

Amennyiben elvégezted a házi feladatot, és jól csináltad, akkor valószínűleg igen. 🙂 De ha nem, akkor most ideje megcsinálni, mert lehet, hogy ebből erednek az értékesítési problémáid.

Mi volt (vagy lett volna) a házi feladat?

Elkészíteni az avatárodat vagy avatárjaidat, az ideális ügyfelek profilját, majd megvizsgálni a fájdalompontjukat és az igényeiket.

A profil elkészítése után jobban fogsz kommunikálni a célközönségeddel, az üzeneteid pontosabban célba érnek, ezáltal jobb minőségű látogatókat fogsz hozni az oldaladra.

Biztosan ismered a mondást a fejszével és a favágóval. Ez tipikusan egy ilyen eset. Élezd meg a fejszédet (készítsd el a pontos avatárodat), mielőtt nekiállsz fát vágni! 

7. A célpiacod számára is érthető, mit értékesítesz?

Van olyan ügyfelünk, akivel másfél hónap alatt 4-5 megbeszélésünk is volt, mégis csak az utolsó alkalommal jutottunk el oda, hogy nagyjából kezd körvonalazódni, mit csinálnak. Egyszerűen nem tudták jól kommunikálni, mire való a szoftverük.

Most már végre jöhet a következő lépés: el lehet kezdeni azon dolgozni, hogy lefordítsuk mindezt a felhasználó nyelvére. 

Tudod, mit értékesítesz? Össze tudod foglalni egyetlen mondatban? A felhasználók számára is érhető? Teszteld le! Küldj fel 10 ismerőst az oldaladra. Ha 5-10 másodperc alatt kiderül számukra, mivel foglalkozol, akkor szuper vagy!

Ha nem, akkor már tudod, min kell dolgoznod!

8. Könnyen kezelhető az oldalad?

A vásárlás folyamatának minőségét szintén le lehet tesztelni. A javaslat ugyanaz: engedj rá 5-10 embert, akik végigcsinálják a rendelés menetét. A fizetést nem kell befejezniük, maga a folyamat a fontos.

Ha jól boldogulnak, könnyűnek és gördülékenynek érzik, akkor szuper! Ha nem, akkor ezt érdemes fejlesztened.

Hogyan fog elég vásárlót hozni a weboldalad?

Az első lépést már megtetted ennek érdekében. Végignézted a 8 pontot, ez alapján megvizsgáltad az üzleted és kikukáztad a banánhéjakat.

De az is lehet, hogy elolvastad ugyan a cikket, átnézted a vállalkozásodat, és még mindig bizonytalan vagy.

Tartozz bármelyik csoportba, van egy ajánlatom!

Fentebb említettem, hogy az értékesítési rendszer kiépítésére lesz egy javaslatom a cikk végén. Ez nem más, mint a Saleslépcső!

Ez a szoftver az aduász a piacon. A weboldalad és a kommunikációs rendszered gyors és egyszerű összeállításában segít neked. Ha jó a terméked, ez a program egyértelműen helyrerázza az online értékesítésedet.

Mit jelent a jó termék? (1) Van felvevőpiaca, a (2) célcsoportnak van problématudata, van rá igény, illetve (3) profit is az értékesítésen. Nálad teljesül ez a három pont? Ha igen, akkor már csak a Saleslépcső hiányzik.

Kattints a linkre és tudj meg róla többet!

Egy tapasztalt online vállalkozó megmutatja:  Hogy épül fel egy weboldal, ami garantáltan tud eladni?

Kattints a megfelelő gombra, és megmutatom, hogyan lehet profi online értékesítő rendszered!

Még nincs weboldalad?

Mitől működik jól egy sikeres weboldal? Ha most szeretnél honlapot készíttetni, megmutatom, hogyan tervezd meg, hogy garantáltan hozza a vevőket.

Van honlapod, de nem hoz elég vevőt?

Nem hozza az eredményeket a honlapod? Kattints és megmutatom, mitől lesz pénztermelő egy weboldal! (Anélkül, hogy az áron, vagy a feltételeken változtatnál)

Működő cég - Akadozó marketinggépezettel?

Eleged van az online marketingből? Mutatok egy egyszerű, áttekinthető és kontrollálható weboldalt és rendszert. Amitől nem a munkád lesz több, hanem a bevételed.

Minden jog fenntartva 2021 © Easycomplex Kft.

Adatvédelem | Általános szerződési feltételek | Kapcsolat